27. října 2011 - čtvrtek

27. října 2011 v 16:38 | Hanka |  Trénink
Tak dnes jsem běžela 8 km. Nějak déle mi totiž trval rozklus.
Protože jsem včera co? No protože jsem včera odbyla strečink! Znáte to? Takový ten typ lidské nadutosti, plynoucí z vědění? Myslíme, že když něco víme, je to skoro totéž, jako bychom to přímo dělali :-) Iluze, že máme automaticky navrch nad těmi, co taky nedělají - ale ani neví. Podobně, jako když lékař radí pacientovi přestat kouřit, jinak ho to zabije - a tečku za tou větou udělá odklepnutím popele ze své vlastní cigarety.. Smějící se

Tak... já například přesně vím, proč a nač strečink, však jsem tu o něm psala přímo ódy. Ale včera jsem spěchala, tak jsem si řekla, že vyjímečně.... Znáte slovo "vyjímečně"? Taková ta duchna, pod kterou schováváme, co nechceme, aby někdo viděl??

Noo.. takže tam.... se nic neschová :-D
Stejně se to nakonec "nějak" propíchne.

Přišla jsem na dráhu - a bolely mne nohy. Ale ne levé tříslo, hamstring, lýtko, nebo tak.. Bolelo to tak hezky, plošně - ne jen jedno místo, ale celé svaly. Nejvíc stehenní. Taková ta milá bolest, u které vám je jasné, že je to jen bolest z únavy. Ne ta potměšilá, které jsem si zvykla říkat "laktátí".. Já vím, že obě mají stejný původ - nevyplavená kyselina mléčná ze svalů (neb strečink funguje jedině, když ho fakt uděláme :-)) .. Když už - radši mám tuhle nepotměšilou, co se neschovává na jednom místě, necestuje a nesnaží se vyvolat dojem, že mám "špatnou" nohu..

Když bolí obě stejně, aspoň vím, že si za to můžu sama - a ani mne nenapadne se litovat.
Vím, že to jen musím volně, plynule, nenásilně - vyběhat :-)

A tak se i stalo.

Dala jsem si na čas - a intervaly jsem začala až opravdu rozehřátá, uvolněná. Někde po čtvrtém kilometru. Dnes jsem zkoušela intervaly z ultralehkého běhu. Je to vlastně fartlek - tedy nepravidelné zařazování rychlejších úseků do volného běhu .. ale ty intervaly jsou zásadně "dlouhé" pouze 7 vteřin. To proto, aby tělo nestačilo přepnout do anaerobního módu a nezačalo spalovat sacharidy místo tuků.

Musím říct - bylo to prima. Uvolněná a zahřátá jsem byla - ale přesto jsem po tom zanedbaném strečinku měla nohy trochu těžké.. a to mi ty intervaly odbouraly. Ale neuvěřitelně rychle! Jak mávnutím kouzelného proutku. To jsem tedy přišla na prima vychytávku! Tedy... nemyslím tím, že by to přede mnou ještě nikdo nevymyslel - jen to, že mi to nikdo neřekl a přišla jsem si na to vlastní zkušeností :-)

Takže zkuste.. kdybyste někdy měli nohy těžké po tréninku, co neskončil strečinkem: rozklusat, rozehřát - a pak řadit rychlé sedmivteřinové úseky .. katapultují kyselinu mléčnou "pryč", jedna báseň!

No .. a jestli jste vzorní a strečink nezanedbáte nikdy - zkuste stejně! S vyplazeným jazykem

Ultralehký běh - jak ho zatím poznávám, je fajn!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama